24 Eylül 2010 Cuma

milföye sarılı tavuk baget ve karışık sebzeli garnitür

,Tamamen lezzetini yatırıldığı marineden alıyor. Izgara tavuk şişten, tavuk yahnisine kadar bütün tavuk yemeklerinde kullanabileceğiniz bir sos. Özellikle ilk yapacağınız bir tavuk şişte bu sosu denemenizi öneriyorum tadına daha çok varacaksınız.

malzemeler
1 kg. tavuk baget
1 büyük kahve fincanı zeytinyağ
1büyük kahve fincanı süt
5 diş sarımsak
1çay kaşığı köri
tuz
karabiber
1 çay kaşığı kişniş
milföy
1 yumurta sarısı

hazırlanışı

Sarımsakları hafif tuzla ezin. Süt, zeytinyağ, tuz ve baharatları ekleyin karıştırın bagetleri sosun içine yatırın buz dolabına kaldırın, en az üç saat bekletin.
Teflon tavaya sosuyla beraber alıp her tarafını kızartın.
Milföylerden uzun şeritler hazırlayıp bagetin bir ucundan başlayıp her tarafını sarın.
Tepsiye fırın kağıdı yayıp bagetleri dizin ve üzerine 1 yemek kaşığı zeytinyağla çırpılmış yumurta sarısı sürün 200C fırında pişirin.

karışık sebzeli garnitür



malzemeler

2 adet patates küp doğranmış
2 adet büyük havuç küp doğranmış
2 adet kırmızı paprika küp doğranmış
1 büyük kase küçük parçalara ayrılmış karnıbahar
2 ym kaşığı zeytinyağ
1 çay kaşığı köri
karabiber
tuz
taze kekik
1 çay bardağı sıcak su

hazırlanışı
Zeytinyağında sebzeleri 1-2 dakika soteleyin suyu ve baharatları ekleyin yumuşayana kadar pişirin. Ocaktan aldıktan sonra taze kekikleri serpin. Bagetleri garnitür ile servis yapın.

24 yorum:

Unknown dedi ki...

Davet sofralarına çok yakışır. Sunumu çok şık. Ellerine sağlık

yemekaski.com seçil dedi ki...

bende istiyorum bu yemektennn çok güzel görünüoo :))

lezzet sarayı dedi ki...

harika bir şey olmuş ellerine sağlık

ümmühan dedi ki...

Milföy servis için oldukça şık durmuş,ellerine sağlık,eminim tadı da çok güzeldir

gelibolu17 dedi ki...

hayırlı cumaların olsun canım,sevgiler,selamlar

mutfakcini dedi ki...

Oyyy bayıldımmm.Nasıl güzel görüntüdür bu böyle.Denenmek üzere not alındı ;) Ellerine sağlık canım.

Yeşim dedi ki...

hayırlı cumalar canım...
bende yapıyorum tavuk bagetleri milföye sarılı çok güzel oluyo çotandırda yapmamıştım :)aklıma düşürdün şimdi:))
ellerine sağlık nefis gözüküyor...

lezzettabağı dedi ki...

Günaydınlar sevgili arkadaşım, Milföye sarılı bagetler gerçekten nefis görünüyor.. Bunu bir kaç kez bende konuk ağırlama da denemiştim ama senin sosun ve yanındaki garnitürünle deneyeceğim.. eline sağlık, Görüşmek üzere sevgiler..

Sevil Şahin dedi ki...

wayy way süper olmuş balım ellerine sağlık inan ağzımın suları aktı :))

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tavuk soso içinde bekleyince gerçektende nefis oluyor ellerine sağlık canım sevgiler ...

NzlGl dedi ki...

Çok güzel olduğu kesin.Eline sağlık canım
sevgiler

GÖNÜL dedi ki...

görünüm çok şık davet için mükemmel bir menü olur ellerine sağlık

mintinin dünyası dedi ki...

canım merhabalar .bu ne güzel bir sunum bu ne leziz bir tarif.çok güzel fotolamışsın.ve çok lezzetli görünüyor.çok çokçok çok... ee çoook işte arkadaşım çook beğendim gerçekten.sevgiler...bunu bende yapayım...

özlem dedi ki...

davet sofraları için enfes harika bir tarif. ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

selam canım
ben bloğuma girdiğinde neden hata verdiğini bilemiyorum ama hiç kimseden bu şikayeti almadım belki anlık birşeydir tekrar dene istersen
tavuklar gerçekten çok lezzetli bir tarif ve sunum da çok şık oluyor bende çokca yapıyorum ellerine sağlık sevgilerle kal

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok leziz sunumada bayıldım.Tabağı alıp kaçı
yorum sevgiler...

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzeeelllll,eline sağlık.

Unknown dedi ki...

Çok hoş bir görüntü... Hani yemede yanında yat cinsinden:)
Ellerinize sağlık

balböcükleri dedi ki...

ben sadece garnitürlerini bile yiyebilirim.nefis

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu sosu mutlaka deneyeceğim kişnişin tadını hep merak etmişimdir tavuğa da yakışacağını umuyorum
ellerine sağlık
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

tatlımm tam anlamıyla yemek dergilerinden fırlamış bir fotoğraf ve tarif olmuş ellerine emeklerine sağlık her gün biraz daha ileri gidiyor bloğun kutlarım canım..

çeşnici Handan dedi ki...

Çok şık bir yemek olmuş ellerine sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

Misafir davetlerine cok yakisir,sunum hem göze hem mideye hitap etmis enfes bir yemek olmus eline saglik canim

yemekbiraşk dedi ki...

çok değerli yorumlarınız için sevgili blog arkadaşlarıma ayrı ayrı teşekkür ediyorum:)
sevgiler.. saygılar...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe