6 Ekim 2013 Pazar

zeytinyağlı, kimyonlu bakla ve zeytinyağlı semizotu

zeytinyağlı kimyonlu bakla yemeği

Biliyorum Türkiye'de çoktan bitti ve çıkması yaklaştı bile :) mart ayında tezgahlara düşmeye başladığında bende keşke olsa da yesek diyorum. Buralarda da çok yaygın olmasa da oluyor ama çok körpesini bulmak biraz zor. Ne iyi ettim de bahçe sahibi oldum kendim ektim, kendim topladım, kendim pişirdim tadına doyulmaz bir lezzet oldu dolayısıyla. Ben temmuzun sonuna kadar dalından koparıp pişirebildim. Hatta temizleyip derin dondurucuya kaldırdım. Neredeyse temmuzun ortalarına kadar buralar buz gibiydi, bakla da bahar sebzesi olduğundan yazın ortasına kadar baklam vardı. Şanslıydım yani. Ama yüce Rabbim bu sene gibi hava vermesin inşallah klima dengesi korkunçtu. Temmuz ortasından sonra direk yazı yaşamaya başladık.

Baklanın en sevdiğim halidir.
miktar önemli değil istediğiniz kadar oynayabilirsiniz..

yarım kilo körpe çıtır bakla
2 tane kuru soğan
2 tane domates rendesi
1 ym kaşığı domates salçası
yarım çay bardağı zeytinyağ
yarım çay kaşığı kimyon
karabiber
tuz

Baklaları temizleyip yıkayın. 1cm büyüklüğün de kıyın. Soğanları yemeklik doğrayın zeytinyağında soteleyin. Salçayı ekleyip kokusunu salana kadar çevirin. Domates rendesini ekleyip 1-2 dk soteleyin baklaları ekleyip iyice karıştırın. Üzerini geçecek kadar sıcak su baharatları ve tuzu ekleyip orta ateşte pişirin. Yoğurt ve dereotuyla servis yapın.

Zeytinyağlı semizotu yemeği

bir demet semizotu
2 tane kuru soğan
2 tane domates rendesi
1 yemek kaşığı domates salçası
yarım çay bardağı zeytin yağ
1ym kaşığı bulgur
1 ym kaşığı pirinç
tuz

Semizotunu temizleyip iyice yıkayın 2-3 cm kalınlığında doğrayın. soğanları yemeklik doğrayın zeytinyağında soteleyin. Salçayı ekleyip kokusu çıkana kadar kavurun. Domates rendesini ilave edin biraz soteleyip semizotunu ekleyin iyice karıştırın. Pirinç ve bulguru ekleyin. Tuzunu ayarlayın. yarım su bardağı su koyup orta ateşte pirinçler yumuşayana kadar pişirin.



1 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

ımmm cok severım nefıs gorunuyor ellerıne sağlık

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe