1 Aralık 2011 Perşembe

sevgili hatice'nin kahvaltı sofrası

Sevgili arkadaşım Hatice'nin çok özenilmiş nefis kahvaltı sofrası. Güzel ev sahibeliği ve güler yüzü için  diğer arkadaşlarım ve kendi adıma tekrar teşekkür ediyorum.. Her şey güzeldi ama benim gözümü ve elimi alamadığım tek şey pastane poğaçalarıydı. Herkez diyet telaşındayken, ben kaç tane yedim hatırlamıyorum. Önemlide değil zaten bilerek ve isteyerek poğaçalara teslim oldum:)

kırmızı biber boranisi

Yarım kilo kırmızı biber yıkanıp çekirdekleri temizlenir ve kaynar suda haşlanır. Suyu süzülür küçük küçük doğranır. yarım kilo yoğurt tuzla çırpılır içine biberler eklenir karıştırılır servis tabağına alınır. 2-3 ym kaşığı zeytinyağ küçük tavaya alınır toz kırmızı biber eklenip kızdırılır yoğurtlunun üzerine gezdirilir.
Aynı şekilde havuç yoğurtlusu da masamızda vardı..
mercimekli börek

malzemeler
4 tane yufka
2 su bardağı haşlanmış mercimek
1 tane kuru soğan
4 ym kaşığı zeytinyağ
pulbiber
karabiber
tuz
Soğan yemeklik doğranır z.yağda kavrulur, mercimek ve baharatlar eklenir karıştırılır ve soğumaya bırakılır.

sosu için
1 su bardağı süt
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
hepsi çırpılır

Yufka dörde bölünür iç harç yerleştirilir sigara böreği gibi sarılır. Önce sosa batırılır sonra galeta ununa, fırın kağıdı serili tepsiye yerleştirip 200C fırında pişirilir.
pırasalı börek
sevgili Hatice yufkasını kendi açmış isterseniz hazır yufkada kullanabilirsiniz. Borcamın yuvarlak tepsisine 3 yufka kafi gelmiş. Hamuruna sadece un,su, tuz kullanmış..

3 tane yufka
yarım kilo pırasayı ince doğrayın 3-4 ym kaşığı zeytinyağında 1 tane ince kıyılmış soğanla beraber soteleyin. Karabiber, pulbiber ve tuz ekleyip ocaktan alın. İç harcı soğutun.

Mercimekli böreğin sosundan hazırlayın. Yufkayı ortadan ikiye bölün sosdan her yerine sürün iç harcı kenarına yayın rulo yapıp yağlanmıştepsiye döşeyin. Üzerine kalan sosu sürün 200C fırında pişirin.

bol yeşillikli nefis patates salatası.. İnce kıyım mor lahana çok yakışmıştı..
pastane poğaçası

malzemeler
250 gr margarin yada tereyağ
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı yoğurt
1 pk kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
2 ym kaşığı sirke
2 tane yumurta akı hamuruna sarısı üzerine
aldığı kadar un

Tüm malzemeyi karıştırın yumuşak kıvamlı hamur yoğurun. Yarım saat dinlendirin. Cevizden büyük parçalar koparıp yuvarlayın içine peynir koyup kapatıp tekrar yuvarlayın. Üzerine yumurta sarısı sürüp 200C fırında pişirin.

27 yorum:

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

hepsi harika hangisine bakacağımı şaşırdım:) hatice hanımın ellerine sağlık sizlere de afiyet olsun...

NzlGl dedi ki...

Sevalciğim
arkadaşının ellerine sağlık herşey çok güzel görünüyor.... Poğaçalara bayıldım ama sadece bakmakla yetineceğim:))))))
sevgiler

ebru dedi ki...

Arkadaşım harika bir sofra ve menü. Dediğin gibi pastane poğaçası gel beni ye diyor. Arkadaşının ellerine sağlık, yiyenlere de afiyetler olsun.

mutfagabuyrun dedi ki...

bu masaya kahvaltımasası demek biraz haksızlık olur canım.akşama kadar otursam sıkılmazdım sanırım.hepsi harika olmuş.hatice hanımın ellerine sağlık canım.sizede afiyet şeker olsun.sevgiler.

GÖNÜL dedi ki...

arkadaşım sabah sabah kahvaltı yaptım ama bu güzel lezzetleri görünce hele börekler yeniden acıktım evde olsam üşenmeyip yaparım ama işyerindeyim sadece bakmakla yetinicem böyle bir sofradan öğlene kadar kaltılmaz afiyet olsun aynı zamanda şık bir sofra sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Hatice hanımın ellerine sağlık anım yiyenlerede şifa olsun)
kahvaltıda böyle yiyince ertesi güne kadar acımayız heralde:)))

Serap dedi ki...

Kahvaltı masası yazmışsınız ama; daha çok gün masası gibi olmuş. Arkadaşınızın ellerine, emeklerine sağlık.

pembe kekik dedi ki...

Hangisine bakacağımı şaşırdım.Hepsi birbirinden güzel.Pastane poğaçaları konusunda size katılmamak elde değil.Nefis.Afiyet olsun.Sevgiler.

Hayatın Tatları dedi ki...

hepsi de süper olmuş ama bence de poğaçalar daha bir ayrı ye beni diyorlar :) afiyet olsuın sana şekerim. Hatice hanımın da ellerine sağlık

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

bir kuş sütü eksik vallahi ellerine sağlık arkadaşının canım ... bu sofrada diet yapmak ne mümkün ....

Unknown dedi ki...

Canımmm hatice hanımın ellerine sağ
lık sizlere afiyet olsun.Çok leziz
bir menü öpüyorum.

fatosun mutfagından... dedi ki...

şahane bir sofra olmuş..afiyetler olsun hepinize..sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

kahvaltımı ??
aman aman ne mutlu herkese....
hemen söyle haticeye hepimiz geliyoruz yakında !
:))
elllerine sağlık
hepinize afiyetler olsun.

Unknown dedi ki...

ne güzel bir sofra ve ne güzel lezzetler ellerine sağlık sofrada olsaydım dedim:)
sevgiler.

Unknown dedi ki...

Afiyet olsun sizlere. Hepsi birbirinden nefis.. Diyet yapanlara işkence gibi olmuştur bu masada oturmak :)) Arkadaşının ellerine sağlık..

olsada yesek suzan dedi ki...

o sofrada olmak varmış hepsi harika görünüyor...

ihlamurcum dedi ki...

Nefis bir sofra olmuş, özellikle mercimekli börek çok değişik geldi.Onu denemek istiyorum.
Elinize sağlık

pasta köşesi dedi ki...

Harika lezzetler görüntü şahane daha ne olsun dimi ama....

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Canım; aynen senin gibi benim de gözüm pastane poğaçasına takılı kaldı, yazdım hemen..Onca güzel lezzetin hepsi için Hatice'ye helal olsun, ne diyelim:)

CANBOGAZDAN dedi ki...

harika bir sofra olmus, arkadasinin ellerine saglik size de afiyet olsun canim. Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

herşey harika canım..
bereket ve muhabbetiniz hiç bitmesin inşallah:)
harikasınız..
hatice hanımın ellerine sağlık:)

YELDA dedi ki...

herşey harika görünüyor ellerinize sağlık :))

necla dedi ki...

hepsi birbirinden nefis görünüyor afiyet olsun sizlere

anneanneninemekleri dedi ki...

O nasıl bir kahvaltı sofrası anlıyamadım,nefis lezzetler yapanın ellerine sağlık,sevgiler

Unknown dedi ki...

canım bende pastane poğaçasına bayıldım ilk fırsatta denenmeli:))yapanın ellerine sağlık yiyenlere de afiyetle
sevgiler

Unknown dedi ki...

İnsan hamarat olunca,arkadaşları da hamarat oluyor demek :)
Ne kadar nefis ne kadar emekli herşey,çok ama çok güzel..
Hatice hanımın ellerine sağlık..
Ben de misafir olmak isterim birgün .:)
Sevgilerimle..

ebrulitatlar dedi ki...

Herşey harika. Hatice hnm. ellerine sağlık. Afiyet olsun sizlere, sevgiler..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe