25 Kasım 2011 Cuma

mürdüm erikli tart

mürdüm erikli tart
Burada bu tartlar o kadar yaygın ki hem evde hem dışarıda çok tüketiyor İsviçre'liler. Bende sevdim:) özellikle ananaslı tart kahvenin yanına istediğim yegane tatlıdır:) İsviçre'li tanıdığın evinde yemiştim bir dilimcik tadı damağımda kaldı eve geldim hemen yaptım çocuklarda yer diye düşündüm. Her zamanki gibi hayal kırıklığına uğradım, benimkiler yemedi. Olsun koca tart bana kaldı:)
yasamla dans arkadaşımız çay etkinliği yapıp beni de davet etmiş bende tartımla katılıyorum..
hamuru için
1 tane yumurta
100 gr tereyağ
1 çimdik tuz
1 çay bardağı şeker
aldığı kadar un

Tüm malzemeyi karıştırarak çok sert olmayan hamur yoğurun. Buzdolabında 1 saat dinlendirin.

üzeri için
mürdüm eriği  (500-750gr. kadardı)
200 ml krema
1 yumurta
1/2 çay bardağı şeker
Erik hariç hepsini karıştırıp çırpın.

Tart hamurunu zemini unlayarak açın. Ortalama 32cm.lik tart kalıbına yayın (borcaın yuvarlak tepsiside olabilir biraz büyükcene bir tart olur:) her yerini çatalla delin. Kenarlarından taşan hamurları keserek alın. İçine çekirdekleri çıkarılmış ikiye bölünmüş erikleri yerleştirin. Hazırladığınız kremayı üzerine gezdirin. 200C fırında pişirin. Soğuduktan sonra üzerine jelatin hazırlayabilir yada benim yaptığım gibi reçeli hafif sulandırarak glazür yapmış olursunuz..

Artan hamurları tekrar açarak kurabiye kalıplarıyla kesip fırın kağıdı serili tepsiye yerleştirin, 180C fırında pişirin. Nefis kurabiyeleriniz hazır. Benim ufaklıklar tartı yemedi ama bu kurabiyeleri silip süpürdüler:) Unutmadan üzerinde görünenler toz şekerdir. Biraz karemelize olması için..



28 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım tart da kurabiyelerin de nefis görünüyor:)
kastamonumuzda çok yaygındır mürdüm eriği üryani erik deriz biz:)

Şehnaz dedi ki...

mayhoş ,yumuşacık bir tat.tam benlik..ellerine sağlık tatlım..

mutfagabuyrun dedi ki...

tart nefis görünüyor canım.erikde çok yakışmış bence.ellerine sağlık.sevgiler.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım,
görüntüsüyle insanı kendine çekiyor:)
İsveçte de meşhur.Hatta 2 tarif aldım ama yapmak kısmet olmamıştı bu görüntünün üstüne yapmak şart oldu galiba:)
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Harika bir görüntü canım, sabah sabah ağzım açık seyrettim tartın güzelliğini.
Çocukların damak tadı büyüdükçe gelişiyor sanırım, ilerde silip süpürürler herşeyi, hele ergenlik çağında doymak bilmezler :))

Ellerine sağlık..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor. Kurabiyelerde ayrı bir güzel.
Sevgiyle kal.

Erguvan Vakti dedi ki...

Değişik tartları ben de çok seviyorm,erikli çok şık olmuş,kurabiyeler de çok şeker...
Ellerine sağlık,sevgiler...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok güzel olmuş canım tart).. erikler harika görünüyor
sevgiler:)

bırtutamkekik dedi ki...

muhteşemmm olmuş canım:)
ellerine sağlık..
kurabiyelerde çok ciciler...
afiyet bal olsun kuzucuklara:)
hayırlı cumalar..
sevgilerimle..
:)

Unknown dedi ki...

bende çok beğendim görüntüden hiç tatmadım ama kesinlikle çok seveceğimden eminim ellerine sağlık:)

ümmühan dedi ki...

mürdüm eriğini çok severim, tartın nefis görünüyor,ellerine sağlık

CANBOGAZDAN dedi ki...

ben de bu aralar tartlara taktim kafayi, super olmus...

Hatice dedi ki...

çok güzel görünüyor, tadını merak ettim:)
bizde de çocuklar sade kurabiye, kek halini tercih ediyorlar...
ellerine sağlık, sevgiler...

Unknown dedi ki...

Bu çocukalrın ağzının tadı yok..
Ben dün gece havuşlu,tarçınlı kek yatım büyük oğlum"bari ceiz koymasaydın,havuçlu yapmasana,bana çikolatalı yap"diye saydırdı durdu..:))
Bizde eşime yedik tepsinin yarısını..:))
Canım her zamanki gibi harika görünüyor..
Ellerine sağlık canıııııım..

pelinpembesi dedi ki...

muhteşem olmuş canım:)
ellerine sağlık..

pembe kekik dedi ki...

Hem tart hem de kurabiyeler nefis görünüyor.Ellerine sağlık:)

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

yine çok hoş tarifler ellerinize sağlık:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Canım benim; tart içine giren margarin ve tereyağı dolayısıyla evde pek yapmadığım birşey ama bir yerde ikram edildi mi asla hayır diyemediğim bir lezzet..Ellerine sağlık, mürdüm eriğine de bayılırım zira..Sevgiler..

LEZZETİKRAM dedi ki...

Almanların yaptığı bir tart tarifim var benimde ,çok güzel oluyor ,nefis görünüyor ellerine sağlık :)

sibelyalcincom dedi ki...

Mürdüm eriğini çok sevdiğim için onunla yapılan lezzetlerede bayılıyorum ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun:))

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim benim... Ben de bayiliyorum bu eriklere... Hatta tart ta yaptim ama yayinlamadim galiba... Bakar misin ne tembelim..:)) Ama senin tarifin cezbetti beni... Deneyecegim ilk firsatta... Sevgilerimle, güzel bir haftasonu diliyorum...

Unknown dedi ki...

Valla ben bayıla bayıla yerdim ellerine sağlık

sare dedi ki...

Böyle bir güzellik nasıl yenmez, birazını ben alırım canı gönülden.
Erik zamanı mutlaka yapılır, çok severiz.
Ellerinize sağlık, sevgiler.

LeylaK dedi ki...

inanamıyorum harika görünüyorrrr, bayıldım. ellerine sağlık

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Tontirik Tarifler dedi ki...

ekledim arkadaşım.. ellerine sağlık..sevgiler.http://yasamladans.blogspot.com/2011/11/cay-kahve-bahane-etkinligi-devam-ediyor.html.

Adsız dedi ki...

bir gün önce yapsak olurmu? eğer yaparsak oda sıcaklığındamı bekletelim dolaptamı?

Adsız dedi ki...

reçeli nasıl sulandırıcaz acaba kekini yumuşatmazmı?

yemekbiraşk dedi ki...

mümkünse aynı günde yapmakda fayda var çok daha farklı olucaktır. bir gün önce yaparsanız dolapta bekletin.
reçel kendiliğinden suluysa fırçayla sürülebiliyorsa sulandırmayın sürülemeyecek gibiyse 1-2 ym kaşığı suyla açın.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe