29 Ağustos 2011 Pazartesi

galeta unlu kremalı tatlı

galeta unlu kremalı tatlı
olur ya bayramda şerbetli tatlı istemez şöyle yedikce keyif veren kremalı birazda şerbetli bir tatlı isterseniz, doğru tarife bakıyorsunuz demek:)

malzemeler
1 su bardağı galeta unu
1 su bardağı hindistancevizi
1 su bardağı sıvıyağ (bir parmak eksik doldurun)
1 su bardağı ceviz
4 tane yumurta
1 su bardağı şeker
1 pk vanilya
1 pk kabartma tozu
yumurta ve şekeri iyice çırpın, diğer malzemelerle karıştırın, borcamın dikdörtgen tepsisi gibi bir kalıba dökerek 200C fırında pişirin.

şerbeti için
2 su bardağı su
2 su bardağı toz şeker
karıştırarak 5 dk. kaynatın.

kremalı galeta unlu tatlı

kreması için
1 lt süt
4 ym kaşığı un
1 pk vanilya
hepsini karıştırarak muhallebi kıvamında pişirin, ılınınca 1 poşet sade kremşanti ekleyerek mikserle iyice çırpın.

Kek ve şerbet ılındığı zaman şerbeti kekin üzerine gezdirin.  Hazırladığınız kremayı  kekin üzerine yayın. 1 gece buzdolabında dinlendirin. Üzerini kakao, tarçın, ceviz,  fındık  yada istediğiniz bir şeyle süsleyin.
bu güzel tatlıyı annemin misafirleri için Çanakkale'de yapmıştım ve çok beğenilmişti..

Herkezin şeker bayramını en içten dileklerimle kutluyorum.. Sağlıkla, mutlulukla, huzurla nice bayramlara hep beraber inşaAllah sevgilerimle....

19 yorum:

Erguvan Vakti dedi ki...

Çok sevdiğim bir tatlı,sade şerbetliler gibi ağır da olmuyor,ellerine sağlık,hayırlı bayramlar.

pelinpembesi dedi ki...

bu tatlıyı ben de çok severim ve yaparım. ama ben bunu kıbrıs tatlısı diye biliyordum..

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

tatı tadında bayramlar dilerim...ellerinize sağlık

GÖNÜL dedi ki...

çok güzel bir tatlı ellerine sağlık ailenle nice sağlıklı ve mutlu bayramlar sevgiler

Magia da Inês dedi ki...

✿ܓܓ ♫
º✿
°º✿✿♫♫
Seu blog é um sonho gastronômico... tudo de bom!!!

Beijinhos.
Brasil✿ܓܓ

º✿
°º✿✿♫♫

anneminkizıyim dedi ki...

İslamın nurlu güneşi kalbine dolsun,
makamın cennet hz. Muhammed komşun olsun,
günlerin mutluluk,
gönlün saadetle dolsun bayramın mubarek olsun.

Lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel bir tatlı olmuş.şerbet miktarında iki sefer şeker yazmışsın.herhalde biri su olsa gerek.iyi bayramlar...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

sen yaparsında güzel olmaz mı güzel arkadaşım:))ellerine sağlık
mutlu bir bayram dilerim iyi bayramlar

yeşim dedi ki...

Güzellik, birlik, beraberlik dolu, her zaman bir öncekinden daha güzel ve mutlu bir Ramazan Bayramı diliyorum.sevgilerimle...

Baharcicegi dedi ki...

hafif ve pratik bir tatli olmus eline saglik canim
iyi bayramlar

fatosun mutfagından... dedi ki...

..HUZURLU,MUTLU NİCE BAYRAMLARA..SEVGİLER

Egeden Tarifler dedi ki...

Bu tatlının farklı bir versiyonunu denedim ben de geçenlerde gerçekten güzel oluyor. Elinize sağlık, iyi bayramlar.

marifet ellerimizde dedi ki...

CANIM ELLERINE SAGLIK..BAYILDIM...

lezzetli tatlar dedi ki...

bu tarz tatlılar hep favorim olmuştur...sevgiler

ayak izleri-sevgi dedi ki...

tatlıyla çok aram yoktur.. ama görüntüsünden hafif olduğu belli.. ben bundan bir dilim kısırı direk tabağıyla alıyım.. :)) ellerine sağlık..

Banu dedi ki...

Biraz geç geldim ama seninde bayramın mübarek olsun... Ellerine sağlık tatlı nefis görünüyor sevgilerimle...

pembe kekik dedi ki...

kremalı ve şerbetli,bayılırım.Ellerine sağlık:)

Adsız dedi ki...

Merhaba ben tatlınızı cok beğendim yaptım ama benim kekim cok kabarmıyor neden acaba bilmiyorum .sizin tatlınız cok güzel görünüyor. Ellerinize saglık

yemekbiraşk dedi ki...

ilk zamanlar benimde yaptığım kekler kabarmaz tahta gibi olurdu:) hiç anlamazdım :) fırınınızla ilgili olabilir yada yumurta ve şekeri kıvamı gelene kadar çırpmıyor olabilirsiniz.. krema olana kadar çırpmanız lazım..
sevgiler

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe