2 Haziran 2011 Perşembe

ayşegül'ün kahvaltısı

İnternet bağlantımı gelir gelmez halletmeme rağmen laptopumun adaptörü bozulunca ara birazcık uzadı. Oysaki öyle güzel sofralar ve tarifler  varki yayınlanmayı bekleyen, ara uzayınca merhabayı güzel bir sofrayla yapmak istedim:) Ayşegül'ün çay sofrasını daha önce yayınlamıştım hatırlarsanız bu seferkide kahvaltısı...

kahvaltı daveti

neler mi hazırlamış Ayşegül beraber bakalım

kahvaltı piyazı
karışık kızartma (buharda pişmiş)
fındıklı açma
ağzı kapalı pide
kedidilli tiramisu
elmalı pasta(kurabiye)
fındıkzade
fındıklı açma
malzemeler
1 paket yaş maya
3 ym kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı zeytinyağ
2 su bardağı ılık su
aldığı kadar un
üzerine yumurta sarısı

hazırlanışı
Malzemenin hepsini karıştırın unu azar azar ilave ederek yumuşak hamur hazırlayın. Yarım saat dinlendirin cevizden biraz büyük bezeler hazırlayın elinizle yada merdaneyle biraz açın üzerine yumuşamış margarin sürün çekilmiş fındık ve biraz şekeri karıştırıp üzerlerine serpin. Rulo yapın ve yuvarlayın. Üzerine yumuta sarısı sürün. Tepside biraz daha dinlendirin. 200C fırında pişirin.
Bu ölçüyü 1,5 yaparsanız 2 tepsi açmalarınız olur sade ve fındıklı yapabilirsiniz.

patatesli yumurtalı piyaz
(bildiğim kadarıyla Tokat'a ait bir salata ve daha çok kahvaltılara yapılırmış)

malzemeler
6-7 adet haşlanmış patates
4-5 tane haşlanmış yumurta
3-4 dal taze soğan
bir demet maydonoz
yarım demet kuzu kulağı
(isteğe bağlı yeşillikler ilave edilebilir)
1 çay bardağı çekirdeksiz yeşil zeytin doğranmış
1 tane limon suyu
zeytinyağ
pulbiber
karabiber
tuz

hazırlanışı
Patatesin ve yumurtanın kabuklarını soyun küp küp doğrayın. Yeşillikleride temizleyip ince ince kıyın.  Diğer malzemeleride ekleyip karıştırın. Servis tabağına alın. Tercihen ılık servis yapın.

kıymalı ve peynirli ağzı kapalı pideler
malzemeler
1 kilo un
1 çay bardağı sıvıyağ
1 ym kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket maya
aldığı kadar süt

Tüm malzemeyi karıştırın sütü azar azar ekleyerek yumuşak hamur hazırlayın. Portakal büyüklüğünde bezeler koparın oval şekilde açın. İstediğiniz iç malzemeden koyarak ağzını kapatın. üzerine Bişey sürmeden 200C fırında pişirin.

iç harcı için
Zeytinyağında ince kıyılmış kuru soğan, kıyma, ince kıyılmış sivribiber, doğranmış domates, kıylmış mantar güzelce kavrulur tuz, karabiber pulbiber eklenir soğutulup kullanılır.


böğürtlen reçeli  

(ölçülü bir tarif değil ama çok kıvamlı ve lezzetli  reçel olduğu için nasıl yaptığını paylaşıyorum)

Böğürtlenler yıkanıp tencereye konur üzerine şekeri ve biraz su koyup kaynatılır.

Şekeri çok olmayacak, Kaynadıkdan sonra kavanozlara sıcak koyun  ağzını kapatın.

Dikkat edimesi gereken husus reçel çabuk koyulaşıyor sürekli kontrol edilmesi gerekiyormuş koyu olmaması için. 

Şekeri çok olursa böğürtlen içinde sıkılışır ve sert olur. 1kilo böğürtlene 750 gr şeker kullanın. Çok fazla kaynatmayın 20-25 dk. da zaten kıvam alacaktır.

benimde reçeller içinde en sevdiğim reçellerden biridir.
elmalı pasta (elmalı kurabiye)
(bu tarif benim tarifim arkadaşım tarifleri yazarken bu tarifi atlamış. Döndüğüm zaman tarifler arasında fark varsa değiştirerek yazarım)

malzemeler
3 tane elma
3ym kaşığı şeker
1 su bardağı dövülmüş ceviz
çay kaşığının ucuyla tarçın
isteğe bağlı kuru üzüm

Elmanın kabuklarını soyun rendeleyin şekerle beraber soteleyin, diğer malzemeleride ekleyip karıştırın. Ocaktan alın ve soğutun.

1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı pudra şekeri
250 gr yumuşak margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
4,5-5 su bardağı un

Bütün malzemeyi karıştırarak yumuşak hamur hazırlayın. Hamuru dörde bölün merdaneyle yarım santim kalınlığında açın sigara böreği hazırlar gibi açtığınız hamuru kesin. Geniş kenarına iç harçtan koyun ve sarın. 180C fırında pembeleşene kadar pişirin. Ilındığı zaman üzerine pudra şekeri serpin.



karışık sebzeli hafif kızartma


malzemeler
3 adet patlıcan
yarım kilo biber
2 tane patates
domates konservesi
yada 4 büyük olgun domates
1 diş sarımsak
1/2 çay bardağı zeytinyağ
tuz


hazırlanışı
Patlıcanları alacalı soyun kuşbaşı doğrayıp tuzlu suda bekletin yıkayıp kurulayın.
Biberlerin çekirdeklerini temizleyip  iri iri doğrayın.
Patateslerin kabuklarını soyun küp küp doğrayın nişastası gidene kadar yıkayın.
Tavaya yağı gezdirin. Önce patatesleri üzerine patlıcanları onun üzerine biberleri dizin.
Üzerini kaplayacak şekilde doğranmış domatesleri, ezilmiş sarımsağı ve tuzu ekleyip tavanın ağzını kapatın.
Kısık ateşte sebzeler yumuşayana kadar pişirin.
Servis tabağına alıp sıcak yada soğuk servis yapın.

Sebzeler kısık ateşte buharıyla piştiğinden çok ağır olmuyor kızartmaya nazaran. Denemediyseniz birde bu şekilde deneyebilirsiniz.



kedidilli tiramisu
malzemeler
1 paket kedidili büsküvi
400 ml krema (2 kutu)
1 pk mascarpone yada labne
2 ym kaşığı nescafe
bisküvileri ıslatmak için süt

hazırlanışı
Kremayı koyulaşana kadar çırpın. Mascaponeyi ekleyin karıştırın. Sütle nescafeyi karıştırın. Bisküvileri sütle ıslatın. Servis kabına bir sıra dizin. Kremadan yayın. Tekrar ıslatılmış bisküvi dizin kalan kremayı yayın. Buzdolabında dinlendirin servis yapmadan önce üzerine bol miktarda kakao eleyin.
fındıkzade
nefis bir tatlı bayramlarda bile yapabilirsiniz değişiklik isterseniz

malzemeler
5 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı hindistancevizi
1 su bardağı toz fındık
1/2 su bardağı irmik
1/2 su bardağı un
1 pket vanilya
1 paket kabartmatozu

şerbeti için
2 su bardağı su
1,5 su bardağı şeker
25 dk kaynatın. Ilık olarak kullanın

üzerine 1 pk tarifine göre hazırlanmış kremşanti
1 su bardağı çekilmiş fındık

hazırlanışı
Yumurta ve şekeri krema olana kadar çırpın. Diğer malzemeleride ekleyip karıştırın koyu kıvamlı hamur oluyor. Yağlanmış borcama dökün 170C fırında pişirin. Ilındığı zaman şerbette ılık olarak şerbeti üzerine gezdirin. Soğuduğu zaman kremşantiyi üzerine yayın. Çekilmiş fındıkla süsleyin.


eveet benden bugünlük bu kadar :) herkezin regaip kandilini kutluyorum hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum.

ayrıca; sevgili Hasretle mailleştiğimizde resimlerin natür halinin oynanmamış hallerinden daha iyi olduğunu söylemişti kestaneli pasta dahil oynamadan resimleri yayınladım inşallah beğenirsiniz. Hasret'ede sevgilerimi yolluyorum..

25 yorum:

Maite - vitoma dedi ki...

Quiero darte las gracias por estas maravillas de recetas.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Nefis hersey,findikzadenin tarifini aldim,denicem,tarif icin arkadasina cok tesekkürler,sevgiler.

Aycan dedi ki...

Çok güzel bir masa olmuş canım.Afiyetler olsun size.

Kandiliniz mübarek olsun.

Sevgilerimle;

Tümay Öztürk dedi ki...

Önce hoşgeldiiiin:) Sonra iyi kandiller:) Gelelim sofraya; bu nasıl bir kahvaltı masası! Böyle bir kahvaltı yapsam sanırım tüm gün yemek yiyemem:) Ellerine sağlık.

sarımutfak-hande dedi ki...

ah o masada bende olsaydım bunların tadına baksaydım .....
hepsi harika yapanın ellerine sağlık size afiyetolsun canım
hayırlı kandiller

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

kahvaltılığı aşmış bir durum var ortada ayşegülün ve senin de ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Harika bir masa...
Fındıkzadeyi en kısa zamanda deneyeceğim.
Fotğraflar çok güzel ve doğal olmuş canım
Hayırlı kandiller.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım; ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor..Sevgilerrrrr...öptüm...

zuleyha dedi ki...

guzel bir kahvalti masadiydi ellerine saglik ayse abla

yedirenk dedi ki...

sofra harika hazırlayanın ellerine sağlık..hayırlı kandillewr canım...

zeymurancafe dedi ki...

kahvaltıya bende gelebılır mıyım:)1 bardak çayınız vardır herhalde bana

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

hayırlı kandiller diliyorum öncelikle
ama kahvaltı masanızada bayıldım Ayşe hanımın ellerine sağlık masada kuşsütüde varda o kadar güzelliklerin arasından benmi göremiyorum:) afiyetler olsun

sibelyalcincom dedi ki...

Maşallah çok güzel bir masa kurmuş arkadaşınız:))afiyet olsun sizede hayırlı kandiller diliyorum sevgilerimle:)))

mutfakcini dedi ki...

hayırlı kandiller canım..
sofra mükemmellll,hep bereketli olsun inşallah :)

Unknown dedi ki...

Selam canım
kandilin mübarek olsun yorumun güzel dileklerin için teşekkürler Allah razı olsun dualarda bir olalım inşaallah
Güzel kardeşim ben hatimlere bloglarda sorunlar başlayınca ara vermiştim biliyorsun şimdi de tatile çıkılacak herkes tatilden dönsün ondan sonra inşaallah Rabbim izin verirse aynen devam ederiz kaldığımız yerden Allah sağlıkla sıhhatle gidip dönmeyi nasip etsin gerisi kolay inşaallah
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

selammm seval sen Çanakkaleye mi geldin?geldin ve döndünmü?tüh yaaa keşke görüşebilseydik ben uzun zamandır yoğunluktan dolayı bloğumla ilgilenemiyor ve arkadaşlarıda gezemiyorum üzüldüm eğer dönmediysen görüşelim

GÖNÜL dedi ki...

sevalciğim kahvaltı sofrası harika görünüyor hepsi birbirinden leziz tarifler hepsini denemek istiyorum bu tarifleri verdikçe ben de dayanamayıp yaptıkça kilo almaya başlayacağım sevalciğim dönmüşsün herhalde bir daha ki türkiye ziyaretinde istanbula da beklerim sevgiler

dokuzuncubulut dedi ki...

Fındıklı açma ve patates salatasını çok sevdim. Tariflerini hemen kaydettim arkadaşım. Bu güzel sofra için Ayşegül Hanım'ın ellerine sağlık. Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

tmm ben devlet hastanesi beyin cerrahi servisinde çalışıyorum p.tesi-salı mesaide olacağım(bir aksilik olmaz ise)adım mukaddes eren görüşelim esenkal

Nilgün dedi ki...

Merhaba arkadaşım
Masaya bayıldım ama fındıkzade de aklım kaldı. En kısa zamanda deneyeceğim. Emeği geçenlerin ellerine sağlık. Lap topum arızalandığı için ziyaretlere gelemiyorum en kısa zamanda tekrar ggörüşmek üzere...

Unknown dedi ki...

Cok güzel ve istahacici bir masa olmus... Arkadasinin ellerine saglik canim benim.. Hele de FIndikzade.... Mmmm.... Denemeliyim onu mutlaka....:)

keskinli dedi ki...

hepside enfes arkadasinin ellerine saglik sizlerede afiyet bal seker olsun :)) sevgiler

marifet ellerimizde dedi ki...

ohhhh ne guzel maşallahh maşalahhhh....diyelım...bızde olsaydık:)))))))))))

nilüfer dedi ki...

tiramisu çok güzel görünüyor ellerinize sağlık en kısa zamanda deniycem krema dediğiniz kremşantimi yoksa küçük paketlerdeki süt kremasımı acaba...

yemekbiraşk dedi ki...

Nilüfer Hanım merhabalar,
krema; süt kreması
evet küçük paketlerdeki sıvı olarak..
sevgilerimle..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe