27 Ocak 2011 Perşembe

çay daveti

Türkiye'den gelen, arkadaşımın annesi için zevkle hazırladığım çay sofrası... Bu vesileyle de diğer arkadaşlarımızla bir araya gelmiş olduk.. Güzel bir günün ardından yüzde kalan tebessümler en güzeliydi..

neler mi hazırladım..

patates hamurlu, peynirli ay çöreği
nar ekşili, nohutlu kuru bamya
mercimekli, bulgurlu sarma
tavuklu mayonezli mor lahana salatası
el açması pırasalı peynirli börek
şerbetli cevizli hamur tatlısı
bal kabaklı pasta

patates hamurlu peynirli ay çöreği (poğaça)

malzemeler
3 adet orta boy haşlanmış patates
120 gr yumuşak margarin
1 adet yumurta
100 ml süt
1 pk maya (kuru yada yaş)
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un (550 gr kadar kullandım)

içi için
peynir
maydonoz
1 adet yumurtanın akı

üzerine
1 yumurta sarısı
1 ym kaşığı sıvıyağ

hazırlanışı
Patatesler sıcakken püre kıvamında ezin. Diğer hamur malzemelerini ekleyin karıştırın yumuşak ele yapışmayan hamur hazırlayın. Hamuru 30 dk mayalandırın. Ceviz büyüklüğünde bezeler hazırlayın çay tabağı büyüklüğünde açın. İçine maydonoz, peynir yumurta akı karışımından koyun. Sarın ve ay şekli verin. Üzerine yumurta sarısı sürün. 180C fırında pişirin.

nar ekşili, nohutlu kuru bamya

malzemeler
1 kase limonlu kaynar suda haşlanmış kuru bamya
200 gr haşlanmış nohut
2 adet kabukları soyulmuş domates
3 adet kuru soğan
1 ym kaşığı biber salçası
1 ym kaşığı domates salçası
3 ym kaşığı zeytinyağ

sos için
3 ym kaşığı zeytinyağ
1 ym kaşığı nar ekşisi
1 ym kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı pulbiber

hazırlanışı
Soğanları çok ince doğrayın. Zeytinyağında soteleyin. Küçük doğranmış domatesleri ilave edin. Kavurun. Salçaları ekleyin biraz daha kavurun. Bamyayı nohutu ekleyin.  Bamyaların hizasına kadar sıcak su  bir kaç damla limon suyu sıkın, pişirin.  Sos malzemelerini karıştırın yağ kızınca bamyalara ekleyin. Biraz daha pişirin. Servis tabağına alın isteğe bağlı süsleyin kırmızı biber ve maydonozla süsledim. Bu yemeği kuşbaşı et veya minik köftelerle de hazırlayabilirsiniz.

pırasalı, peynirli el açması börek
(mayalı olmasına rağmen yarı milföy kıvamında nefis börekler olmuştu)
malzemeler
1 pk maya
2 çay bardağı sıvıyağ
3 çay bardağı süt
1 çay kaşığı tuz
aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı)

iç harcı için
1 kilo pırasa
200 gr beyaz peynir
1/2 çay bardağı zeytinyağ zeytinyağ
1 adet kuru soğan
karabiber
tuz

ayrıca açarken margarin

hazırlanışı
Hamur malzemelerini karıştırp yoğurun. Pırasaları çok ince minik doğrayın. Soğanı çok ince doğrayın z.yağında soteleyin. Pırasaları ekleyin kavurun. Tuz karabiber ekleyip karıştırın. Ilınınca ufalanmış peyniri ekleyin karıştırın. İç harcı soğuk olarak kullanın.
Hamuru eşit iki parçaya ayırın. Merdaneyle yufka boyunda açın. Üzerine her yerine gelecek şekilde margarin sürün 8 parçaya bölün iç harçtan bol koyup sarın. Fırın kağıdı serili olan tepsiye yerleştirip 30 dk. mayalandırın. Üzerine yumurta sarısı sürün 200 C fırında pişirin.

yeşil mercimekli bulgurlu sarma

malzemeler
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 su bardağı ince bulgur
3 adet kuru soğan
1 çay bardağı zeytinyağ
1 ym kaşığı biber salçası
1 ym kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
1 /2 demet ince kıyılmış maydonoz
kuru nane
karabiber
pulbiber
asma yaprağı (yaklaşık 300 gr.dı sanırım pet şişeden taze yaprak kullandım)

hazırlanışı
Soğanları  yemeklik doğrayın z.yağında soteleyin salçaları ekleyip biraz daha kavurun. Mercimek ve bulguru ekleyip karıştırın. 1 çay bardağı sıcak su ekleyin çektirin. Diğer malzemeleride ekleyip karıştırın. Yaprakları ince sararak tencereye yerleştirin. (ben ayrıca sos yaptım üzerine döküp öyle pişirdim. sos için 1 adet kuru soğanı ince doğrayıp zeytinyağında soteledim 1 ym kaşığı biber salçası ekleyip kavurdum. 1 bardak su ve tuz ekledim sarmaların üzerine döktüm) sarmaların üzerine gelecek kadar su ekleyin üzerine tabak kapatıp orta ateşte pişirin.
tavuklu mayonezli kırmızı lahana salatası
malzemeler
1 adet tavuk göğsü
1 adet kırmızı lahana
250 gr süzdürülmüş yoğurt
3-4 adet kornişon turşu
isteğe bağlı tane mısır
2 ym kaşığı mayonez
karabiber
tuz
hazırlanışı
Tavuğu haşlayın küçük parçalara ayırın. Kırmızı lahanayı robotta rendeleyin. kornişon turşuları minik doğrayın. Tüm malzemeyi karıştırın servis tabağına alın maydonozla süsleyin.

tatlı ve pastayı bu postla yayınlamak istemedim, onlar bir sonraki postta...

38 yorum:

emine dedi ki...

Çok güzel davet masasi olmus.. birbbirinden lezzetli tarifler. Bende en yakin zamanda balkabakli pasta tarifini denemek istiyorum.

Ellerine Saglik

Unknown dedi ki...

soframızda pek güzel.. ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM HEPSİ BİRBİRİNDEN LEZİZ GÖRÜNÜYOR KIVAMLARINDAN BELLİ HARİKA OLDUKLARI
AFİYET ŞEKER OLSUN.
SEVGİLERİMLE...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Sevalciğim hepsi çok güzel çok özenli ellerine sağlık kuru bamya yemeğine takıldım tarifini alıyorum sevgiler...

Özgen dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel ve zahmetli çok yorulmuşsunuz ellerinize sağlık sevgiler.Tamak isterdim hepsinden...

yildiz dedi ki...

Ellerinize saglik,yeme-icme bahane
önemli olan dostlarla beraber olmak.

birsence dedi ki...

mükemmel lezzetler ellerine sağlık arkadaşım...

mintinin dünyası dedi ki...

arkadaşının annesi pek şanslı maşallah.
neler yapmışsın böyle...
ellerine sağlık.
sana hep diyorum ya maharetlisin sen diye...
süper hepsi...

Unknown dedi ki...

Ben ancak gece fırsat bulup tariflere bakabiliyorum ve gecenin bu saatinde bu masa beni delirtti.

Öncelikle afiyetler olsun.Allah sofranın bereketini eksik etmesin.

Herşey birbirinden güzel ve iştah açıcı görünüyor.

Ellerine sağlık.
Sevgiler.

özlem dedi ki...

harika bir davet masası olmuş canım ellerine sağlık. benimde orda olasım geldi.

Adsız dedi ki...

ama ben zayıflamaya karar vermişken olmazki...çok güzel görünüyor masa ellerine sağlık...

dokuzuncubulut dedi ki...

Çok güzel, dört dörtlük mükemmel bir sofra olmuş... İkramlar da birbirinden lezzetli gözüküyor. Pırasalı açma börek tarifini hemen kopyaladım arkadaşım:))
Ellerine sağlık olsun, sevgiler.
İyi hafta sonları...

Unknown dedi ki...

şimdi orada olmak vardı dedirtti bu sofra bana.ellerine sağlık.her şey nefis görünüyor.bayıldım doğrusu .sevgiler.

xcelis dedi ki...

mmmm nefis bir sofra olmuş.Yapan elleriniz dert görmesin sarmalarınız da çok güzel prinçli ve kıymalı yaparız genelde sizinkide çok değişik.Allah sofranıza bin bereket versin.
Hayırlı Cumalar.

mutfagabuyrun dedi ki...

menü süpe rarkadaşım.bayıldım doğrusu.patatesli poğaçanın tarifini not aldım.insallah deneyecem.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım

Özenle hazırlanım bir sofra
hepsi birbirinden güzel görünüyor

sevgiler

Yeşim dedi ki...

Neler yapmışsın öyle maşallah.
Hepsi birbirinden güzel ellerine sağlık.
hayırlı cumalar olsun:)

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık canım harika bir çay sofrası olmuş.

NzlGl dedi ki...

Sevalciğim
bu ne kadar güzel bir sofra olmuş böyle
ellerine ,emeğine sağlık
dolmalarda aklım kaldı:)))
tarifini aldım bile
sevgilerimle canım

sarkaç dedi ki...

Çok güzel bir sofra ve yoğun bir post. Geri döneceğim ayrıntılar için.

Unknown dedi ki...

hayırlı cumalar canımcığım
ellerine sağlık maşaallah ne güzel bir sofra hazırlamışsın her biri ayrı güzellikte ye beniiii diyor:)
yiyenlere de afiyet şifa olsun diğer tariflerini de bekliyorum ama ben bamyayı en kısa sürede pişiricem inşaallah tarifi aldım çok değişik olmuş teşekkürler:)
sağlıcakla kal kardeşim

Unknown dedi ki...

Canım maşallah döktürmüşsün.Çok şık
bir masa ve leziz bir menü olmuş el
lerine sağlık öpüyorum.

yedirenk dedi ki...

Sofranız harika görünüyor ellerinize sağlık.Sevgilerimle.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

çok aydınlık ve lezzetli bir sofra olmuş ellerinize sağlık...

ebru dedi ki...

abla hayırlı cumalar çok güzel,ferah iç açıcı bir masa olmuş ellerine sağlık. hepsi birbirinden harika şeyler. ben bardaklarına bayıldım çok şık duruyorlar...

kalpkurabiye dedi ki...

canımm çok şık bir sofra arkadaşının gözü aydın:)
ne şanslılar:)
hayırlı ve bereketli cumalar dilerim canım..

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Herşey nefis ötesi görünüyor. Ellerinize sağlık. Banada beklerim.

Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ohhh çok güzel İsviçrede böyle bir sofraya davetli olabilmekte ayrı zevktir:)
harika lezzetli yemekler yapmışsınız,ellerinize sağlık.

Mehlika Yıldırım dedi ki...

Oy Oy Oy böyle bir sofraya oturup, löp löp etler ve selülitlerle kalkmaya razıyım, nefis ,enfes, leziz, harika görünüyor =)

Tümay Öztürk dedi ki...

Off off off bende istiyorum o masadakilerden:( Ellerinize sağlık herşey birbirinden nefis duruyor. özellikle mercimekli bulgurlu sarmayı deneyeceğim:)

Ferkay dedi ki...

off o davet sofrasında bende olsam çok güzeller.
Ellerine sağlık canım.

kitchenart-ist dedi ki...

Ne özenli ne güzel bir sofra.Aşk ve sevgiyle hazırlandığı belli.Mercimekli sarmayı ilk fırsatta denemek istiyorum.
Sevgiler

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Harika bir sofra.
Yaptıklarının her biri diğerinden güzel.
Sevgiyle kal.

z.sibel dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel,ilk fırsatta pırasalı böreği deneyeceğiz,elinize sağlık...
Zarafet Sibel

çeşnici Handan dedi ki...

Harika bir sofra ne kadar emek harcamışsın ellerine sağlık canım. Hepsi birbirinden güzel ve lezzetli olmuş. Bamya ve bulgurlu sarmayı hemen deneyeceğim. Sevgilerimle.

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım sofranız krallara layık bir masa olmuş emeğinize sağlık çok beğendim.
Hayatım ben önce resmi kopyalıyorum ve dosyama ekliyorum.Sonra tasarım da gogget ekle tıkla açılan sayfa seçeneklerinden resim ekleyı tıkla be kopyaladığın resimi tıkla kodunu ekleyıp kaydet diyorsun ben öyle yaptım inşallah yardımcı olabilmişimdir

GÖNÜL dedi ki...

çok güzel bir sofra akşam yemeği yedim ama bu sofraya kim dayanabilir harika :)))

Egeden Tarifler dedi ki...

Nefis bir sofra olmuş, ellerinize sağlık.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe