11 Ekim 2010 Pazartesi

peynir çanakları ve hardal, mayonez soslu patates salatası

Zorunlu aradan sonra tekrar merhaba,
Bir şekilde resimler silindi ve onları gün ve gün tekrar yüklemek zorunda kaldım. Böyle olunca da baya bir hevesim kırıldı. Yorumlarıyla desteğini esirgemeyen arkadaşlarıma sonsuz teşekkür ediyorum. Ve ilk tarifimle fatoşun dünyasının ev sahipliğini  yaptığı kahvaltılar etkinliğine katılıyorum.
peynirli tartölet de diyebiliriz

peynir çanakları

tartöletleri için

350 gr un
130 gr tereyağ
1 yumurta
tuz
Tüm malzemeyi iyice yoğurun. Yumuşak bir hamur elde edin. Parçalara ayırarak kalıpların içine elinizle yayın. (18 adet tartöletim oldu) hamurun her yerini çatalla delin 200C fırında pişirin.

İç harcı için
300 gr krem peynir
bir tutam ince kıyım maydonoz
bir tutam ince kıyım dereotu
1 tatlı kaşığı toz kırmızıbiber
1 yemek kaşığı acı biber salçası yada tatlı
5 ym kaşığı çekilmiş ceviz içi
1 ym kaşığı zeytinyağ
1 diş rendelenmiş sarımsak
Tüm malzemeyi karıştırın. Çanakların içine pay edin, arzunuza göre çörekotu, çeri domates ve maydonozle süsleyin.


Patates salatasının binbir çeşidi var, burada yaygın olanı ise bu sosla yapılanı. Marketlerde bu şekilde daha çok satılıyor. Sadece hardalı daha yoğun kullanıyorlar rengi daha sarı oluyor.

hardal ve mayonez soslu patates salatası
(kişi sayısına göre miktarları azaltıp çoğaltabilirsiniz)

malzemeler

1,5 kilo patates
1 ym kaşığı hardal
çay kaşığının ucu ile köri
3 su bardağı yoğurt
4 ym kaşığı mayonez
tuz
karabiber
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 ym kaşığı zeytinyağ

hazırlanışı

Patatesleri soyun ve haşlayın. Kuşbaşı doğrayın sos malzemelerinin hepsini karıştırın ve salatanın üzerine döküp yayın.  İsteğe bağlı üzerini süsleyin.



28 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, hayırlı haftalar, ellerinize sağlık süper görünüyorlar.
(Umutluhayatlar berna hanımın "fırında çupra" tarifini bugün bloglardan seçmelerde yayınladım.
http://gencalsabahattin.blogspot.com/
Her pazartesi yapılan yayınlarda sizinde yayınlanmasını istediğiniz yemek tariflerinizi beklerim.

Saygılarımla.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık,ne güzel bir sunum,peynir yemeyen çocuklar içinde güzel bir sunum.
Resimler lezzeti çok güzel yansıtmış.

Sevgilerimle...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım harika görünüyor.Tarifini aldım yakında yayında olur.Sevgiler...

yemekaski.com seçil dedi ki...

geri dönmene çok sevindim canımm :) ve bomba gibi dönmüşsün tarifler harika ellerine sağlık :)

gelibolu17 dedi ki...

selam canım,bu çanaklar çok güzeller:)
aldım bir tane,ellerine sağlık.sevgiler

Bayram Kombesi dedi ki...

ikiside cok estetik olmus, elleine saglik.

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık canım harika olmuşlar.

DATLIM dedi ki...

Bu ne harika tat ve sunumlar :)kıskandım! ellerinize sağlık

Yeşim dedi ki...

bu çanaklar harika olmuş değişik şekillerdede kullanılabilir şimdiden bir iki tarif geldi bile aklıma :))
ellerine sağlık...

evatolyesi dedi ki...

Ellerinize sağlık çok şık bir sunum olmuş iyi haftalar dilerim
Sevgilerimle:)

Unknown dedi ki...

İkiside birbirinden lezzetli görünüyor. Sunumlarıda çok şık. Ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık
mutlu bir hafta dilerim

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Sabah sabah sölen gibi oldu. sevgiler...

özlem dedi ki...

merhabalar mutlu bir hafta dileirm. sakın yılamyın ve blogu bırakmayın. ellerinize sağlık. çok farklı bir sunum.lezzetide muhteşemdir eminim.

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım bozma moralini malesef hepimizin başına geliyor bunlar canın sağ olsun
evet emeklerin boşaq gidiyor üzülüyor insan ama olsun sen sıkma canını ve hevesin kırılmasın
gözlerimiz seni arıyor
canım ben bu peynir tartoletlerine bayıldım çok süper görünüyor ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

Nehir Butik Pasta dedi ki...

peynir çanakları çok şık bir görüntü ve sunum fikri
patates salatasının her türünü severim ama hardallısını denemedim
mutlaka deneyeceğim
ellerine sağlık arkadaşım

Elifin Terazisi dedi ki...

Çok güzel bir sunum olmuş, elinize sağlık:)

Mutluanne dedi ki...

harika bi sunum olmuş sanat eseri gibi adete ellerinize sağlık,kim bilir tadı ne kadar güzeldir
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

canım benimm bırakmayacağını biliyorsum zaten:))
inşallah tekrar yaşamazsınn şevkinde kırılmasın seni çok seviyoruz çünkü:))
maşallah yine döktürmüşsün:)

sarkaç dedi ki...

Ne cici şeyler bunlar

çeşnici Handan dedi ki...

Sunum harika olmuş tadı da öyledir mutlaka ellerine sağlık canım.

www.sendepisir.com dedi ki...

Canım peynir çanaklarına bayıldım İlk fırsatta yapacağım. Kolay gelsin..
sendepişir / Nilgün

YeMeK vAkTi dedi ki...

Şekerim sizde yemek gerçekten bir aşk sanırım....Baksanıza şu renkli ve muhteşem görüntülere..

Ellerine sağlık

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik, harika gorunuyorlar. Diger tarifler de oyle, nefis...

Sevgilerimi gonderiyor ve guzel bir hafta diliyorum...

Unknown dedi ki...

Oyy canım ne cici tarifler yapmışsın,ellerine sağlık..Tartoletlere bayıldım,görüntüleri çok güzel,ellerine emeğine sağlık..
Bir patates sever olarak çiçek görünümündeki salata tabağını da çok beğendim,ellerin dert görmesin..sevgiler..

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Gercekten sunumlar harika olmus,peynirli tartöletlerde tam benlik bir peynir delisi olarak,kusura bakma ancak bakabildim sayfana,yazmadanda gitmek istemedim!hayirli geceler dilerim,sevgiler.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ayrica yolladigin yeni postu göstermiyor bende,belki düzelir daha sonra,pasta yapmissin,ama ben göremiyorum nedense...

yemekbiraşk dedi ki...

yorumlarını esirgemeyen sevgili arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi yolluyorum..
her biri birbirinden değerli...
çok teşekkürler
sevgiler,saygılar..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe